با مشخص شدن میزان حداقل حقوق و دستمزد سالیانه توسط شورای عالی کار، شرایط و مبلغ پرداخت بیمه اختیاری نیز در سال جدید نسبت به گذشته تغییر می کند.

قانون تامین اجتماعی این اجازه را به افرادی که مشمول هیچ بیمه‌ای نیستند می دهد که تحت پوشش قرار گیرند.در این راستا بیمه به دو دسته عمده تقسیم ‌می‌شود:

بیمه اجباری: بیمه اجباری شامل کلیه مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ها،کارخانه‌ها و شرکت‌ها مشغول به کارند.

بیمه‌های خویش‌فرما: که به دو دسته تقسیم می‌شود: ۱- بیمه اختیاری ۲- بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

 

بیمه اختیاری چیست ؟

بیمه اختیاری نوعی از بیمه تامین‌ اجتماعی است که متقاضی،مبلغ آن را خود پرداخت کرده و از تعهدات و خدمات سازمان تامین‌ اجتماعی برخوردار می گردد.

بیمه اختیاری برای کسانی است مناسب است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند.متقاضی این نوع بیمه با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی درخواست انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می کند.

پس از قبول شرایط متقاضی وی موظف است حق بیمه را در زمان تعیین‌ شده توسط سازمان پرداخت کند.

اگر متقاضی حق بیمه خود را در موعد مقرر پرداخت نکند، قرارداد بیمه او باطل می‌شود و مجددا موظف است در چارچوب ضوابط درخواست خود را ارائه دهد.

البته متقاضی بیمه اختیاری می‌تواند از یک وکیل مجرب نیز برای انعقاد قرارداد بیمه اختیاری با سازمان تامین اجتماعی کمک بگیرد.

سازمان تامین اجتماعی از زمان ثبت تقاضای بیمه اختیاری در دفتر شعبه موظف است حداکثر ظرف 2 ماه موضوع را بررسی و استحقاق یا عدم استحقاق را کتبا به متقاضی اعلام کند.

 

منبع:https://dadmehromid.com/bimeh-ekhtiyari/


ما بیشماریم بیمه ,اختیاری ,متقاضی ,سازمان ,تامین ,اجتماعی ,بیمه اختیاری ,تامین اجتماعی ,سازمان تامین ,قرارداد بیمه ,بیمه اجباری ,سازمان تامین اجتماعی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش سایت اسعد احمدی بیت سنتر | دانلود آهنگ علیرضا بزی گلستان دانلود موزیک کتابت همه چی برای تو مجله تفریحی پسر پر سر و صدا News هر چی که بخوای