طرز تهیه نبات زعفرانی

نبات زعفرانی، طرز تهیه نبات تخته ای بیرجندی و قندی محلی به صورت فوری و تصویری در محل، nabat zaferani دستور تهیه نبات زعفرانی محلی و فوری در منزل

نبات نوعی قند است که از نیشکر تهیه می شود و طی یک مکانیزم فیزیکی، بلوری شکل شده و به صورت کریستال های زیبا درست می شود. همانطور که می دانید نبات خواص فراوانی دارد و دارای طبع گرمی می باشد. ازنبات برای درمان بیماری ها و سرد مزاجی استفاده می شود.

به هر حال اگر تمایل داشته باشید نبات زعفرانی درست کنید، می توانید با استفاده از این آموزش آشپزی خانگی، نبات زعفرانی تخته ای و یا نخی خوشمزه در منزل درست کنید.
مواد لازم نبات زعفرانی خانگی
شکر  ۵۰۰ گرم
آب  ۲۰۰ میلی لیتر
نخ یا چوب تخته ای به مقدار کافی
چسب نواری به مقدار کافی
زعفران اعلا به مقدار کافی
مراحل تهیه نبات زعفرانی

1. برای تهیه نبات ، ابتدا در یک قابلمه شکر را با آب مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. در صورتی که شکر خالص نبود، با یک عدد سفیده ی تخم مرغ زده شده ضایعات آن را می گیریم. به این صورت که در هنگام جوشیدن، یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده را به آب و شکر اضافه می کنیم و بعد که سفیده یک سمت ظرف جمع شد، تمام جرم شکر را می گیرد.

2. وقتی که آب و شکر جوشید و درجه حرارت شکر به ۱۱۰ درجه رسید، زعفران را اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم.

3. حالا یک ظرف تمیز برمی داریم و نخ یا چوب های تخته ای را در اطراف ظرف از سمت داخل قرار داده و با چسب نواری آنها را محکم می چسبانیم. سعی کنید فاصله هر نخ از نخ دیگر یا چوب ها از یکدیگر حدود ۶ سانتی متر باشد.

4. سپس به به آرامی شربت را در ظرف می ریزیم و درب آن را با یک حوله ضخیم می پوشانیم تا ضمن آنکه شربت گرم بماند، آب آن بخار شده و بلورهای نبات روی نخ یا چوب ها ایجاد شود.

5. ظرف را به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در دمای محیط قرار می دهیم و صبر می کنیم تا بلورهای نبات بر روی نخ ها یا چوب ها تشکیل شود.

خواص درمانی نبات

1. نبات بسیار مقوی، نشاط آور، ضد نفخ، ملین است.

2. نبات زعفرانی برای تسکین معده درد و دردهای ناشی از انقباض ماهیچه استفاده می شود.

3. نباتی که از نیشکر تهیه شده، از دیر هضم شدن غذا جلوگیری می کند.

4. در گذشته برای افرادی که به علت کهولت سن دچار کم حواسی می شدند، چای نبات و نبات داغ توصیه می شد که امروزه هم از این روش درمانی استفاده می شود.

5. از روش های متفاوت مصرف نبات برای درمان تنگی نفس، تپش قلب و کرم های کدو یا کرمک در انتهای روده بزرگ نیز استفاده می شود.

6. نبات داغ برای تسکین درد پشت، کمر، ناحیه شکم و پا درد بسیار موثر است.

7. از آنجا که از نشانه های بلغم، نقرس، فلج شدن قسمتی از بدن، پیسی، لقوه و رعشه است، مصرف مرتب نبات، چای نبات، آب نبات داغ جهت رفع بلغم پیشنهاد می شود.

منابع :

طرز تهیه نبات زعفرانی


سایت جالب و شگفت انگیر نبات ,زعفرانی ,تهیه ,استفاده ,کنیم ,سفیده ,نبات زعفرانی ,تهیه نبات ,مقدار کافی ,برای تسکین ,بلورهای نبات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آهو کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. نقاشی تبادل لينک سه طرفه و هوشمند ستوده 2 سئو وب طراحی 4 فروشنده شقایق دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. شرکت پارس